torsdag 17 december 2009

Amaryllis



Amaryllisen som skulle vara röd visade sig vara vit. Men det gör ju inget, vitt passar liksom ganska bra hemma hos oss! :)

Julgranen är klädd och allt känns ganska mysigt just nu. Julmusik spelas oavbrutet och jag borde väl egentligen få någon slags miljöböter för mitt onormalt höga användande av värmeljus. Jaja, jag återvinner de små aluminiumkopparna i alla fall, alltid gör det väl någon nytta.

Bild kommer på julgranen så fort jag lyckas ta någon som jag blir nöjd med. Vintertid är det svårt att fotografera. Särskilt när man bor i ett väldigt mörkt hus, har ytterst få lampor och dessutom har en kamera som inte är särskilt bra på att ta bilder i dåligt ljus. Och blixt på en stämningsfullt lysande julgran blir väl sisådär. Men den som väntar får se!

1 kommentar:

  1. Å vilken fin amaryllis! Ja jag kan tro att du inte sörjde alltför mycket över dess vithet =)
    Hoppas på en julgransbild framöver då! Även om ljuset inte blir helt rätt så är jag rätt bra på att föreställa mig hur det ska se ut i verkligheten.

    SvaraRadera