onsdag 16 september 2009

Jobba, sova, jobba, sova...



Det här är mitt ide, min privata lilla grotta. Här tillbringar jag det mesta av min tid då jag inte är på jobbet (gör fem nätter och ett kvällsskift denna vecka) eller målar på övervåningen. Här finns det mesta jag behöver, jag kräver inte så mycket mer än en skön kudde och en trave böcker. Det enda jag funderar på är om jag kanske ska ställa in vårt extrakylskåp här inne så att jag slipper gå hela vägen till köket när jag blir hungrig. En potta under sängen skulle kunna lösa vissa andra små problem.

Eftersom jag och Niklas numera sover i skift finns det ingen anledning att bädda sängen, den ser alltid så här gosigt inbjudande ut

När det gäller jobbet så gick jag ju från första september ner från heltid till 80%, eller det var planen i alla fall. I praktiken har jag istället hittills jobbat sisådär 150%. Pga planering inför svininfluensan har vår avdelning hastigt och lustigt blivit delad, den ena halvan har fått flytta till nya lokaler och den andra halvan är kvar. Personalgruppen har splittrats och behovet av extrapersonal blev akut. Eftersom det inte finns någon extrapersonal att ta till så blir det ordinarie personal som får täcka upp, till skyhöga kostnader för sjukhuset i form av kvalificerad övertidsersättning.

Med tanke på ersättningen finns det just nu ingen anledning att inte plocka på sig så många extrapass det bara går. Visst blir man trött men det kommer att ge god utdelning i lönekuvertet nästa månad. Och så länge jag har det svala och tysta sovrummet att dra mig tillbaka i under min lediga tid så klarar jag nog av att jobba hårt i ett par veckor. Men sedan får dom klara sig utan mina extrapass, för då vill jag njuta av mitt ursprungliga luftiga schema och kanske till och med hinna med lite tvättning och städning.

5 kommentarer:

  1. Kan vara bra att hålla sej väl med dej ett tag framöver då.. med tanke på det där kuvertet du skrev om!!! ;-D

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja det kan nog vara smart det! :)

    SvaraRadera
  3. Du vet säkerligen att det är bara bra att inte bädda sängen? Blir betydligt mindre kvalster då!:D
    //Sonja

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är så skönt att ha ett giltigt skäl till att inte behöva bädda!:D
    //Sonja

    SvaraRadera