fredag 4 mars 2011

STOCKHOLM



Min och barnens dag i Stockholm i onsdags började med sushibuffé på Östermalm. 
Emil hade letat upp restaurangen på internet, så det var bara för mig att knappa in adressen 
i min gps i telefonen och låta den leda oss dit. 
Här fanns mycket gott att äta, för buffén bestod av både sushi och annan asiatisk mat. 
Emil åt så mycket att han hade ont i magen i fem timmar, ca trettio bitar 
sushi blev det denna gång. 
Så det fanns en anledning till att vi valde just buffé för vår lunch!



När vi ändå var i närheten passade jag på att strosa omkring en stund i Östermalmshallen, 
ett av mina absoluta favoritställen i Stockholm. 
Tänk om jag fick handla all vår mat i en sådan här miljö, jag är säker på att 
vardagsmatstristessen skulle bli ett minne blott! 



Det blev inga inköp på Östermalmshallen denna gång, men jag stod länge och dreglade över 
fina ostar, korvar, oliver, bröd, goda röror och andra delikatesser. 



Numera hör det till att vi gör ett besök på Kura Café när vi åker ner till Stockholm.
Jag har ju skrivit om detta kiwiägda café förut, och även denna gång höll
deras Flat White världsklass. Jag längtar redan till nästa besök!



Även barnen uppskattar Kura som enligt dom har världens 
godaste smoothies och varm choklad.

Vi hann även med en del shopping och lite annat skoj under vår dag i Stockholm, och vi var alla rejält trötta när vi åkte hemåt på kvällen. 

Sportlovet har även bjudit på ishockey (självklart i vår familj), en massa skridskoåkning, lek med kompisar och annat bus för barnen. Jag har även varit på en resa till Sundsvall med mamma där vi bland annat besökte Iittala Outlet samt några butiker på Norra Berget. Vi hade en jättemysig dag, men jag var för lat för att plocka upp kameran ur väskan och ta bilder. Så kan det vara ibland. 

Nu är det fredag och jag ska sjunka ner i soffan med en skål nötter och titta på Simpsons med Emil. Det sämsta program jag vet, men vad gör man inte för att få umgås med sin son så här en fredagkväll! :) Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. God morgon Elin!
    Vilken mysig Stockholmsdag du verkar ha haft med dina barn! 30 bitar sushi!!! Förstår ni väljer buffé! Östermalmshallen är verkligen inspirerande, kan bara hålla med!
    Om sonen inte är med en annan gång kan jag rekommendera restuarangen Rice på Nybrogatan, snett över gatan från Östermalmshallen. De har jätte god asiatisk mat, inte minst en suverän Nasigoreng. Mums! Fast kanske har de också en buffé när jag tänker efter!! Om ni skulle komma söderut i sommar kan jag rekommendera god thaibuffé i Ystad. Super god jordnötssås, vårrullar och några nudel- och risrätter till.
    Ha en riktigt skön helg Elin! Vi ska "sporta" framför tv:n idag. Heja Sverige!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hade faktiskt kollat in Rice's buffé på nätet, men eftersom Emil redan hade valt ut detta stället (som även det ligger på Nybrogatan) så fick det bli så. Får prova Rice nästa gång då.
    Thaibuffé i Ystad sätter jag genast upp på listan över ställen att besöka!
    Efter en slow lördagsmorgon är det nu dags att ta tag i denna dag. Önskar även er en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en jättehärlig tripp det där! Ingen dålig bedrift att äta 30 sushi!

    SvaraRadera