onsdag 22 april 2009

Krig mot snabeldraken



Nej det är inte maken jag ligger i fejd med, hihi! Det är dammsugareländet och jag som är inte världens bästa kompisar efter dagens drabbning. Den är visserligen vit och må se liten och behändig ut på bilden, men den är stor och tung och sugförmågan har blivit mer än lovligt dålig på sistone. Jag tänker varje gång jag dammsuger att NU är det sista gången, jag går genast och köper en ny. Men så ställs den tillbaka i städskåpet och jag förtränger både att den finns och att jag skulle behöva köpa en ny. För jag kan ju egentligen inte tänka mig något tråkigare att spendera pengar på.  

Jag försöker att tänka på att farmors gamla dammsugare faktiskt var en räddare i nöden när vi kom till Sverige förra året. Och jag försöker även att intala mig att dammsugare generellt sett inte är mina personliga fiender, utan alldeles fantastiska hjälpmedel som faktiskt underlättar hemmets renhållning. Men hittills har det faktiskt inte gjort städningen ett dugg roligare, den är bara ett nödvändigt ont och bör utföras av någon annan än mig. Sådéså!

1 kommentar: