torsdag 12 november 2009

Nu har jag nog blivit alldeles galen



Det finns nåt man aldrig kan få för mycket av och det är muggar och koppar. Den regeln gäller i alla fall i min värld. Dagens megainköp av kardemummakaffe fick mig på lite orientaliskt humör, jag minns med glädje det goda kardemummaté jag blev bjuden på hos en persisk familj en gång. Så sagt och gjort, det var bara att gå in på Indiska och leta upp den mest mönstrade och guldiga mugg jag kunde hitta. Och jag kan lova att det var mycket godare att dricka mitt kardemummakaffe ur denna än mina omönstrade vita eller svarta. Mera guld och mönster till folket! (Jo det där kom verkligen från mej)!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbar kopp! Passar till kardemummakaffe. :-)
    En tjej på Devo marknaden gör de här muggarna, de tycker jag är fina.

    http://www.flickr.com/photos/devonportcraftmarket/4069690365/in/set-72157622720541054/

    SvaraRadera
  2. Jättefin mugg, den skulle jag helt klart kunna tänka mig!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt agerat, Elin!
    Jättefin mugg!
    //Sonja

    SvaraRadera