fredag 23 april 2010

Glassnostalgi


Det närmar sig glasstider och jag kan inte undgå att bli lite nostalgisk när jag tittar på dessa gamla bilder från GB. Jag har valt ut tre årgångar, mitt födelseår och mina systrars. Här finns många gamla godingar att sukta efter!

1975

1978

1984

Puckstången hängde kvar länge i all sin tråkighet. Inget större fel på den egentligen, men precis precis som Top Hat hamnar den helt klart bland dom lite tristare glassarna. Jag valde hellre en smarrig 88-an, lakritspuck, GB Sandwich, Tip Top eller Nogger. Möjligtvis en isglass om pengarna inte räckte till något smarrigare.

2 kommentarer:

  1. Priserna alltså...dem saknar man mest av allt. Tänk när man betalade sin glass med ett antal hittade tioöringar!
    88 och sandwich har funnits jämt... men så är de ju också de bästa glassarna i den klassen.

    SvaraRadera
  2. Men åååå! Glassarna från Jennys år är ju helt klart mitt koncept som jag minns det. Finger och Lollipop var väl mina favvisar! Tom å Jerry-glassarna hade sin charm bara för formerna!
    Ska vi skicka lååånga tiggarbrev till GB å begära att få tillbaka några sorter?

    SvaraRadera