lördag 24 april 2010

Lördagsmiddag


Kvällens middag är till ända, en mycket trevlig sådan blev det. Nu har vi mätta och belåtna sjunkit ner i soffan tillsammans med godisresterna. Jag har inte tagit bilder på allt som serverats i kväll, det blir bara ett par "stickprov".

Lite drinktilltugg. Tunnbrödssnurror med hamburgerkött och philadelphiaost smaksatt med riven pepparrot, min favorit av alla tilltugg! Till höger har vi crostini med olivost och basilika. Den uppmärksamme kan se att jag äntligen har införskaffat en elefantbricka från Svenskt Tenn.

Här känner jag mig lite som en italiensk matrona som just är i färd med att servera sin familj kvällens vällagade pasta. Med mörkare hår och en rejäl barm skulle bilden bli mer autentisk... Pasta, soltorkade tomater i olja, fetaost, rödlök, oliver och basilika består den här pastasalladen av. Tillsätter man grillad kyckling blir det här en perfekt lunchsallad för sig själv, här var den dock ett av flera tillbehör.

Till efterrätt blev det kaffe och cupcakes. Chokladmuffins med en frosting av Philadelphiaost, florsocker och citronsaft. Enkelt och gott!

2 kommentarer:

  1. Allt ser ju sååååå gott ut....räksallad..MUMS!
    Jag blir hungrig bara jag ser på dina bilder!

    SvaraRadera