onsdag 27 april 2011

LÄSNING



En massa läsning har det blivit i helgen trots både jobb och annat. Självklart ett par tidningar (Yourlife är en toppentidning, läs den om ni inte redan har gjort det), plus att jag har haft turen att läsa två riktigt bra böcker. Ann Rosmans Själakistan läste jag ut i helgen och den kan jag varmt rekommendera, en riktigt bra västkustdeckare i stil med Camilla Läckbergs böcker. Idag har jag läst ut Katarina Wennstams Dödergök och den var nästan ännu bättre. En riktigt bra och läsvärd roman om kvinnomisshandel, hedersmord och familjeliv. 



Det hör inte till vanligheterna att jag har mer än en bok på gång samtidigt, det händer i princip aldrig. Men nu råkar det vara så att jag har börjat läsa flera böcker som jag inte slutfört, dom har helt enkelt inte lyckats hålla mitt intresse vid liv. Böckerna har legat på mitt sängbord i några veckor, men nu tror jag nog att jag ska ställa tillbaka dom i bokhyllan. Världen är ju full av bra böcker som väntar på att bli lästa, så varför lägga tid och energi på trista böcker?

3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Trevligt med boktips från dig! De ska jag följa upp! Här är det just nu tomt efter att jag just avslutat fina, välskrivna boken Bumerang av en ny bekantskap för mig, Tatiana De Rosnay.Följer en recension inom kort!! Det har känts som jag under en veckas tid fått flytta in i det franska samhället. Spännande!
    Önskar dig en god fortsättning på veckan!
    Kram Anna
    Ps. Det verkar vara en hel del som är inne i läsperiod just nu, trots konkurrens från sol och trädgård. Kul! Tänk om man kunnat ha en bloggträff för alla oss bokentusiaster. Det hade varit spännande!

    SvaraRadera
  2. Ååå vad det hade varit roligt med en bokträff!

    SvaraRadera
  3. Ja visst hade det varit det! Har du förresten varit på bokmässan i Göteborg någon gång?

    SvaraRadera