söndag 3 juni 2012

LITE NJUTNING





Turkisk yoghurt med nystött kardemumma, något av det godaste jag vet. Detta var min frukost idag, perfekt en söndagsmorgon tillsammans med en kopp kaffe. En frukost för mig själv innan resten av familjen vaknat. För trots att jag egentligen inte är någon morgonmänniska vaknar jag så gott som alltid först här hemma. Långa sovmorgnar har liksom förlorat sin charm, de ger bara huvudvärk och en känsla av att jag förlorat en massa tid. Så numera ställer jag ofta larmet även på helgerna, går upp vid åtta och njuter av lugnet och tystnaden här hemma. Gör i ordning frukost och äter den i soffhörnet, antingen framför nyhetsmorgon eller i sällskap av en bok. Underbara lediga helgmorgnar!


5 kommentarer:

  1. Perfekt!! Sådana helgmorgnar är mina bästa

    Ser underbart gott ut med nystött kardemumma!

    Kramar från Lotta (som just kommit hem till USA)

    SvaraRadera
  2. Frukostar...ja de är de bästa! Kardemumma? Det ska jag minsann prova!! Det låter spännande.

    Jag hinner knappt äta frukost. Sover för länge innan det är dag att rusa till jobbet. Så har det blivit nu det sista. Skärpning för mig nu :)

    Egentligen gillar jag att gå upp tidigt och sitta där precis som du innan alla andra gått upp. Tystnaden är obetalbar!

    Ha en fin dag!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag älskar frukostar! Varannan morgon går jag uppe före de andra och sticker tidigt till jobbet. Det brukar bli en stund framför datorn eller ett kapitel i den bok jag läser. Mysigt!
    Turkisk youghurt med kardemumma låter smarrigt, det ska jag prova!
    Nu ska jag läsa vidare i min super spännande Leif GW Persson deckare!
    Må så gott bästa Elin!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter gott med kardemumma, jag äter min med kanel, men det är ju kul att pröva något nytt!
    Jag sover inte heller länge på morgnarna på helgen, inte ens om jag lagt mig sent. Om det är fint väder så är det så himla skönt att gå ut och gå längs stranden! Och är det dessutom lågvatten så att man gå hela vägen mellan Narrow Neck och Cheltenham Beach, ja då är det ännu bättre. :)
    Ses snart! Kram

    SvaraRadera
  5. Låter underbart Elin! Och det där med turkisk yoghurt med kardemumma får jag definitivt ta och testa.

    Jag vet inte om det har med åldern att göra men jag kan inte sova länge längre. Det är som om kroppen är inställd på att gå upp kl.6-7. Oavsett dag. Så det har jag gett uppoch insett att denna kvällsmänniska numera är mer av en morgonmänniska. ;)

    Kram på dig kära Elin

    SvaraRadera