söndag 17 juni 2012

SOMMARKVÄLL






Det har som vanligt varit en grå och regnig dag, men eftersom vi haft en hel del att göra inomhus har det inte stört särskilt mycket. Vi har städat och handlat och fixat med alla möjliga små projekt. Men i kväll tittade till min stora glädje solen fram, och jag var inte sen att dra igång grillen och spela Tomas Ledin på hög volym på Spotify! Man får tycka vad man vill om Ledin, men han är verkligen svensk sommar för mig!



Det blev grillade lammkotletter till middag. Lamm som fått marinera i över ett dygn i en blandning av turkisk yoghurt, riven vitlök, spiskummin, chilipulver, malen koriander, salt och massor av färsk finhackad mynta. Å så gott och mört det blev! Jag har inget recept, det är bara att ösa på med MASSOR av alla ingredienser så blir det smarrigt!



Bokhögen börjar byggas på inför stundande semester, och här är de tre första. Det där som nästan kväver dig ser jag mycket fram emot att läsa, en mycket uppskattad sommarpresent från kära bloggvännen Anna! De andra två böckerna köpte jag idag, Coop har en special med två pocketböcker för 69 kr och jag ska nog bunkra upp med ytterligare några guldkorn.

Jag har förresten läst massor sista veckorna. Trots att jag haft mycket att göra har jag ändå lyckats sätta av en hel del tid till mina kära böcker. Förra helgen när jag jobbade nätter lyckades jag läsa två hela böcker pga att jag sov så dåligt på dagarna och inte orkade göra något annat än att läsa. Inget ont som inte har nåt gott med sig! Jag trivs så bra med mitt liv när jag tar mig tid för att läsa, böckernas värld är min värld!


5 kommentarer:

  1. Hallå igen!
    Det är så härligt att få dela passionen för böcker och läsning med dig Elin!
    Älskar din mening; "Böckernas värld, är min värld"! Klockren helt enkelt!

    Härligt att ni grillade ikväll! Det är så mysigt! Vi plockade upp färsk potatis också det mkt sommar för mig sedan jag blev lantbo.

    Sovdags här!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej rara Elin!

    Dina bilder är så fina...och jag blir glad inombords!

    Jag läser tyvärr inte lika mycket som jag vill, men jag delar helt och fullt kärleken till böcker. Tycker precis som Anna, att din mening "Böckernas värld, är min värld" är klockren. Ni båda inspirerar mig!

    Så gott att grilla. Tomas Ledin är verkligen sommar, för mig med!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Elin...det blir svårt för mig att skriva något annat, de två fina bloggerskorna Anna och Lotta hann liksom före!!

    Men jag får komplettera lite med andra saker!! Wooohhoo, grill fram och Spotify..det är sommar och för att inte tala om Tomas! Jag har haft en downperiod med honom men sedan i april när jag var på Rondo i Göteborg och såg hans show har jag totalt ändrat uppfattning! Nu är han t om bra höst, vinter och vår också!!

    Så där gör jag också när jag marinerar..inget speciellt recept utan lite blandning så där. Jag ska börja bli lite mer vågad och prova andra kryddor utanför min ram!!

    Jag ska också läsa mycket isommar. Läste Patrik Sjöbergs bok nu i helgen och den var lite intressant men sorglig på ett vis.

    Kramisar Anna

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder Elin. Visst är Ledin sommar men han går bra året om, men mest sommar :-) Jag var solo i söndags här hemma och då passa jag på att spela gamla UNO och Ledin på högsta volym över hela huset. Så mysigt.
    Spotify känner jag till men vi har inte haft det här i Oz förrän nu. Det blev möjligt för en månad sedan och jag tänkte att jag ska ta mig en titt på det och se hur det funkar här hos oss. Vem vill inte ha tillgång till bra musik för en bra penning?!
    Böcker ja. Älskar dem men med små barn blir det liksom aldrig av längre. Den lilla vuxentid man har ska räcka till så många saker. Men jag blir alltid så sugen när jag läser och hör andra berätta om böcker. Hoppas kunna hinna med lite läsning under en kommande semester.
    Ha det så gott!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  5. Mmm, härlig sommarkänsla i dina bilder och text Elin! :) Lamm åt vi på Gotland och det var vansinnigt gott. Det kommer definitivt bli er av den varan nu i sommar. :)

    Jag hoppas att du njuter av böckernas värld och plöjer bok efter bok nu när du är ledig. Här läser jag just nu Martina Haags senaste.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera