söndag 9 juni 2013

SÖNDAG KVÄLL




Helgen har gått fort och den har varit innehållsrik trots ett väldigt lugnt tempo. Det har varit långhelg för många men jag jobbade på fredagen. I övrigt har helgen bjudit på prinsessbröllop, Morabesök och långa lässtunder både i soffan och på altanen. Också har jag druckit många koppar te ur min nya favoritmugg som jag fått av Lotta, den är helt underbar!

Idag kom syrran med familj över på mat och fika, jag gillar när det blir lite spontant och inte så planerat. Spaghetti & köttfärssås och köpebullar duger gott att bjuda på, även om syrran naturligtvis vore värd en lyxmiddag av rang.

Jag har massor av bilder från vår dag i Mora, men dom får jag bjuda på i morgon. Nu lockar bokläsning och te i mitt soffhörn, det blir en perfekt avslutning på denna regniga men mysiga söndag.

4 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Den vackra koppen känner jag igen:-)
    Låter som ni haft en mysig helg! Hur går det med "Utvandrarna", gillar du den? Länge sedan jag besökte Mora men minns den som en fin stad.
    Nyss varit på kvällsrunda med vovven längs grusvägen. Mysigt! Nu väntar snart tea och smörgås! Önskar dig en fin dag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. den koppen är så fin! Jättemysig helg ni verkar haft. kramar Nilla

    SvaraRadera
  3. Blev helt såld på din kopp...så fin, jättefin!

    Nu blir jag sugen på en kopp tea jag med ;)

    KRAM finaste du!

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du tyckte om koppen Elin. :) Själv sitter jag nerbäddad här i soffan och tittar på Änglagård tillsammans med döttrarna. Och dricker te ur min nya Trinity College-kopp. Mannen skakar på huvudet åt att ytterligare två tekoppar fick komma med hem från Irland men jag älskar ju tekoppar och man kan ju inte få för många. ;)

    Mysigt med spontanmat och fika. Då blir det allra bäst. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera