onsdag 19 juni 2013

OLOF VIKTORS




Välkommen in till Olof Viktors!



På denna vackra innergård var det för dagen väldigt lugnt.



Denna bild har jag visat tidigare men mitt trevliga sällskap Anna får vara med igen.



Dagens lunch var makalöst god, gissa om vi njöt av både mat, solsken och samtal!



Mycket charmigt även om man väljer att sitta inomhus. En blandning av gamla udda möbler och
vacker konst på väggarna. Mysigt som bara den!



I shoppen kan man köpa både bröd, bakverk och annat gott. Lite te fick följa med mig hem!


Jag måste ju visa några bilder från Olof Viktors i Glemminge i Skåne. Här åt jag och Anna lunch för några veckor sedan, och vi var ju bara tvungna att gå runt och njuta av och fotografera allt det vackra både inomhus och utomhus.

På Olof Viktors bakas allt bröd från grunden och gräddas i vedeldad ugn. Inga halvfabrikat över huvud taget, och det märks naturligtvis. Godare bröd finns ju inte! Jag längtar redan tillbaka, och det kommer absolut att bli fler besök på detta supermysiga café framöver. Jag vill ju ta med familjen också!


4 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Underbara foton från en super mysig utflyktsdag tillsammans! Önskar vi kunde göra om det snart igen!! Du fotar bra Elin, härliga Olof Viktor foton! Så sugen jag blir på de där mackorna och bakelserna igen....!! Förstår att du vill ta med dig familjen dit! Det är helt klart ett av mina favorit fik härnere.
    Önskar dig en fin em!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Olof Viktors - kan det bli bättre? Ljuvligt. Allt ser så härligt ut och jag kan tänka mig att maten är suveränt god. Får längtan dit! Bilden på Anna är jättefin. Tycker så mycket om den.

    Tack raraste du för din varma och fina hälsning!

    Önskar er en fin fortsättning på midsommarhelgen!

    Varm stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!

    Jag ler när jag ser dina vackra bilder och fina Anna där bland den goda maten. Vilken dag ni hade! :) Och jag ler lite extra eftersom jag minns den härliga dagen vi tre hade tillsammans dagen efter. Så mysigt det var att äntligen få träffa er och krama om er i verkligheten. :)

    Självklart ska du ta med familjen hit ner till Skåne. Jag tror de kommer gilla Olof Viktors lika mycket som du. :)

    Tänker på er och hoppas ni har det riktigt gott!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Men...oj!! Där i området semestrade jag o delar av failjen i mitten på Juli! Gu så UNDERBART det var på Ôsterlen...bo där? JA TACK c";)
    O va kul o träffa Anna o Lotta, kan tänka mig många fina samtal o SKRATT!
    Jag tänkte på Anna när jag körde neråt, eller mannen körde o jag läste...därav tankar på Anna, böcker!! Men så gick tiden o vi var på tur "hem" igen!!

    Härliga bilder från en härlig plats!

    Klem Anna

    SvaraRadera