fredag 19 juli 2013

EN DAG I TARRAGONA



Den gamla amfiteatern i Tarragona.





Här fick det bli en välbehövlig glasspaus!



Massor av mysiga uteserveringar.



Historiens vingslag gör sig påminda överallt.





Smala gränder överallt, här kan man strosa omkring hur länge som helst!







Katedralen är magnifik!



Den gamla akvedukten Pont Del Diable strax utanför Tarragona var väl värd ett besök!


Under vår resa i Spanien tillbringade vi en dag i den vackra staden Tarragona. Här finns massor av lämningar från tiden då romarna styrde, och det var hur mysigt som helst att bara strosa omkring och njuta av allt det vackra. Trånga gränder, sneda gamla hus, ruiner, mysiga små kaféer... Jag ville bara flytta in i ett av dom gamla slitna husen, odla pelargoner på den minimala balkongen och dricka mitt morgonkaffe på cafét på torget. Ja, jag gillar att dagdrömma!

Det känns som om tiden går lite extra fort nu när det är sommar. Jag försöker att fånga dagen och njuta så mycket jag bara kan både mellan och under jobbpassen, men jag hinner ändå inte riktigt med i svängarna. Det är redan 19 juli och jag kan bara inte förstå var tiden tar vägen. Men det är väl ett ålderstecken helt enkelt, det där att det känns som att tiden går fortare och fortare. 

Jag har i alla fall ägnat massor av tid denna sommar åt att läsa, jag plöjer bok efter bok och får liksom aldrig nog. Jag har läst några riktigt, riktigt bra böcker och ska sätta mig ner och skriva lite om dom någon dag. Jag vill ju så klart tipsa om alla dessa guldkorn!

3 kommentarer:

  1. Hej bästa Elin!
    Vilket ställe! Förstår att ni njöt av ett besök där. Mysiga uteserveringar är svårslaget! Där kan man sitta länge! Kul att du plöjer böcker! Det gör jag med. Sommar och bokläsning är en kär ekvation! Vi har haft vänner på middag ikväll och suttit ute länge. Underbart!!
    Sköt om dig, vi hörs!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Såg att du nyligen var inne hos mig och kika lite. Så kul att ha dig här.
    Mysigt med semester utomlands och att få se nya kulturer och platser. Jag vill också åka någon annanstanns och upptäcka nytt känner jag men vet inte riktigt vad. Dina spanska bilder lockar men om jag fick välja just nu så skulle det vara någonstanns här i våra regioner fast utanför Australiens gräns.
    Plöja böcker är kul minns känslan men nu var det länge sedan det hände. Tar lång tid att ta sig igenom en bok nuförtiden. Ser framemot lite boktips. Kanske kan det lossna då?
    Kram vännen!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Elin,

    Vilka bilder du bjuder på! Jag saknar Europa SÅ mycket när jag ser det här. Så ljuvliga platser.

    Härligt att du läser. Jag har som vanligt flera böcker på gång, läser lite av alla samtidigt ;) Känner mig fortfarande lite sur över att jag inte köpte boken om Owe ;)

    KRAM min vän!
    Lotta

    SvaraRadera