fredag 21 augusti 2009

Modig minsann



Jorå, nu har jag köpt ett par ormavstötande gummistövlar! Jag visste inte att det fanns gummistövlar som både är fina, sköna och sitter perfekt på foten men dom här vill jag knappt ta av mig. Det är nästan så att jag hoppas på en regnig höst så att jag ska få ha dom på mig ofta!

Med stövlarna på fötterna har jag idag vågat städa altanen. Jag köpte en riktig påskkärring-kvast så nu har jag sopat rent både tak, väggar och golv där ute. Inte ett spindelnät eller björkfrö så långt ögat kan nå, det blev riktigt fint. Men att gå så långt som att våga sitta där ute och äta eller fika skulle jag inte gå, vem vet när snoken dyker upp nästa gång...

3 kommentarer:

  1. Åh, de är ju jättefina! Klart du kan sitta på altanen med dem på. Jag kan se dig i en solstol, iklädd bikini och stövlar. Fniss

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Tretorn eller? Jag måste också införskaffa mig ett par snart. Går rätt mycket i skogen så det skulle nog vara bra. Duktig du är som städat hela altanen!
    Hälsa snokarna!
    Kram //Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja det vore en syn Helene..... :)

    Ja Jenny, det är Tretorn. Supersköna, jag kan verkligen rekommendera dom. Snokarna hälsar tillbaka!

    SvaraRadera