söndag 30 augusti 2009

Prickar och sandstränder




Om man bodde på en strand skulle det inte vara lika mycket att renovera, man skulle bara behöva kratta till sanden någon gång ibland...

Skämt å sido så går det ganska bra med vår övervåning, och vi gör ju detta helt av fri vilja. Klaras rum är så gott som klart. Tak och väggar är målade och golvet är lagt, det är bara golvlisterna kvar. Sen börjar det roliga, själva inredningen. Klara har bestämt att det ska vara mycket lila och turkos i rummet så det blir nog ganska färgglatt trots dom vita väggarna.

I Emils fd rum (som nu ska bli kontor) är underarbetet gjort och idag började jag sätta upp Easy Cover över strukturväggarna. Men efter bara en våd var jag prickig som tusan, hade klåda över nästan hela kroppen och svullna ögon. Så det vara bara att avsluta, duscha och smörja in mig med lite kortison. Efter ett par timmar hade den värsta klådan lagt sig och nu är jag så gott som prickfri. Jag ger dock inte upp. Mitt sunda förnuft till trots tänker jag klä mig i plastfolie och simglasögon i morgon och fortsätta tapetserandet!

1 kommentar: