tisdag 18 augusti 2009

Skyddsutrustning



Det här är nog vad jag behöver för att våga mig ut på vår altan och i vår trädgård. Med tanke på rådande ormläge (snok under altanen) så vågar jag knappt gå ut på baksidan, än mindre påta i trädgården. Hallonen är övermogna och det börjar bli dags att ta tillvara äpplen. Men om jag inte skaffar mig ett par rejäla gummistövlar slutar det nog som förra hösten, med att alla bär och äpplen går till spillo. Förmodligen behöver jag även blåställ, hjälm och långa handskar för att våga mig ut...

Bild Have2have

2 kommentarer:

  1. Ta en gasmask också! Man vet ju aldrig vad snokarna sänder ut för odörer på dig!

    SvaraRadera
  2. När dom blir rädda utsöndrar dom faktistk en illaluktande vätska så det var en bra idé. För rädda lär dom bli när dom ser mig i den utstyrseln! :)

    SvaraRadera