tisdag 6 oktober 2009

Fulhörnet som blev finhörn


Efter - Finhörn utan röra och med eluttag på plats.

Före - Ett rörigt fulhörn som på denna bild var ovanligt välstädat.

Nu har "fulhörnet" i hallen förvandlats till ett rofyllt och mysigt hörn. Efter att skrivbordet stått där, med all röra och alla sladdar som följer med, har nu skänken från sovrummet fått flytta dit. Jag inbillar mig ännu en stund att här ska råda ordning och reda, inga högar av nycklar, telefoner, papper, reklam och diverse annat skräp ska hamna här. Men jag vet så klart att jag hoppas på det omöjliga, eftersom detta är hallens naturliga avstjälpningsplats och sambandscentral. Jag får väl titta tillbaka på detta foto ibland och njuta.

Hålen i väggen ska spacklas igen och jag ska försöka gömma proppskåpet som sitter på väggen ovanför skänken. I framtiden är planen att här ska platsbyggas en garderob för hallförvaring men tills dess tycker jag att skänken passar alldeles utmärkt. Frågan är vad vi ska ställa i sovrummet där skänken stod, nu blev det ju alldeles tomt där inne. Jaja, jag kan säkert hitta på något som är både dyrt och jobbigt att fixa.

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Ska bli spännande att se vad för dyrt och jobbigt du ska greja med till sovrummet ;)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Du får tipsa alla nycklar å papper att de ska lägga sej i lådorna istället för på skänken!

    SvaraRadera
  3. Ja Jenny, vi får väl se vad det blir. Men det har inte högsta prioritet just nu, det är övervåningen som gäller.

    Ida, lådorna är ju redan fulla av allsköns skräp, det får inte plats en endaste pryl där! Fast om jag rensar där så... Puh!

    SvaraRadera