lördag 24 oktober 2009

Välorganiserad?



Det blir inte alltid som man planerat. Eller för att vara helt ärlig så jag jag inte planerat över huvud taget. Tänkte bara slänga ihop lite kläder nu på morgonen inför stundande resa till syrran, och sedan hinna med att se sonens ishockeymatch innan vi styrde kosan söderut.

Klockan var ställd så att jag skulle kunna kliva upp i god tid, men den stängdes såklart av och jag snusade vidare. När jag väl klev upp kunde jag inte hitta stora väskan att packa i, den hittades till slut under trappan. Väl inne i klädkammaren gapade hyllorna märkligt tomma, jag hade självklart inte tänkt på att tvätta inför resan. Jag fick gå direkt på reservtrosorna, dvs dom dom är urtvättade/för små/trasiga/fula men som ändå blivit kvar på hyllan. Alltid bra att ha när man är lat och inte orkar tvätta. Barnen har som tur är lite större klädförråd än jag så där är inte krisen lika stor.

Ojdå, frukost kanske man ska äta. Jo, ett par kardemummaskorpor med smör och marmelad blev det till kaffet, de få mackor som fanns kvar fick ju självklart barnen.

Det var ungefär här jag förstod att jag skulle missa hockeymatchen.

Duscha är alltid bra. Jag insåg när jag var torkad och klar att eftersom ett besök på äventyrsbadet eventuellt står på tapeten, kanske man skulle ha avlägsnat den värsta pälsen på benen. Så tillbaka in i duschen igen.

Under mitt andra besök i duschen kom en tanke krypande, vi måste ju ha med tågbiljetterna och var sjutton har jag lagt dom? Nu kommer nedresan visserligen ske med bil men vi ska åka tåg hem. Jag minns att jag lade biljetterna på nåt bra ställe, där dom inte skulle kunna försvinna och jag garanterat skulle komma ihåg var dom var. Ja det krävdes ju en stunds letande innan jag till slut hittade dom i en pappershög i ett skåp i sovrummet (!).

Nu står väskorna i hallen och ser välpackade ut, men i själva verket har jag ingen koll på om dom verkligen innehåller det vi behöver för dom närmsta fem dagarna. Det är en ganska svår årstid att packa för, dessutom ska vi ju kunna släpa med oss packningen på bussar och tåg på hemvägen. Jaja, så länge jag har plånbok, kamera och bok klarar jag mig. Kläder är bara en bonus.

Bild Pedlars

4 kommentarer:

  1. Härligt när du erkänner att du är som mej! Jag är fullkomligt usel på framförhållning och speciellt inför resor. Det slutar med att jag slänger ner massa i väskorna som jag tror kanske kommer att behövas, samt en massa till utifall att något oförutsett skulle inträffa så man måste byta mer kläder på barn eller sej själv. Innan det är färdigt brukar väskorna innehålla allt vi äger och har i garderoberna och byrålådorna, samt hela hus-apoteket å en massa annat.
    Kontentan av detta blir att man får så oootroligt mycke att packa upp sen och det drar man sej för så då står väskorna därhemma och tar upp dyrbar plats och sen måste allt tvättas (även det som inte användts, dvs nästan 99% av packningen) för det känns som det blivit jättesolkigt av att ligga stilla i väskan!
    Hoppas ni får trevligt i Småland!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åååh, vad jag känner igen mig med det där placerandet av viktiga saker på bra ställen (som jag givetvis glömmer bort)! Det där med "bra att ha trosor, ifall de andra är i tvätten" känner jag också igen!
    Sedan känner jag igen mig när Ida skriver om packningen. SÅ SKÖNT ATT VETA ATT MAN INTE ÄR ENSAM!!!
    Kram på er!
    //Sonja

    Ps: Ha så kul i Småland!

    SvaraRadera
  3. Men Elin, du brukar väl vara hyffsat planerad??
    Ha en kul resa!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det skönt att inte vara ensam!

    Helene, jag KAN vara planerad, problemet är bara att jag är så förbaskat lat... Allt skjuts upp till sista stund.

    SvaraRadera