lördag 17 mars 2012

VÅR, FEST OCH SKOR













Här är några bilder jag tog med iPhonen tidigare i veckan är jag tog en morgonpromenad inne i stan. En solig och vacker morgon, men det var bitande kallt och kraftiga vindar. Det finns inget som är så skönt som att börja dagen med en promenad, då får man energi för resten av dagen. Så varför ska det vara så svårt att ta sig ut just på morgonen? Det är visserligen inte alltid det finns tid, men jag ska försöka bli mättre på det.

Här har det varit tjejkalas med övernattning, så idag är både jag och dottern lite trötta. Men det har varit jätteroligt, och jag kände mig så rik i natt när jag stod och tittade på sex småsnarkande tjejer utspridda på madrasser över hela vardagsrumsgolvet. Vilka skatter! Det är så mycket värt att ens barn har vänner som finns där för dom i vått och torrt, till vardags och till fest.

Nu är det dags att fortsätta med Operation Storstädning, och sedan blir det en promenad till köpcentret för lite skoshopping. Våren är ju här och jag börjar tröttna på att gå i vinterstövlar. Mina Converse är totalt utslitna så nu behöver jag köpa ett par nya. Men det är det där med färg... Jag får ju beslutsångest till och med när jag ska köpa ny tandborste, så ni kan säkert föreställa er min ambivalens när jag står inför alla dessa ljuvliga färgalternativ och ska försöka välja! Återstår att se om jag lyckas idag, eller om jag ännu en gång kommer hem utan skor.



4 kommentarer:

  1. Jag älskar också promenader tidigt på morgonen! Jag piggnar verkligen till!!!

    Elin Elin... Vilka underbara meningar:

    "Här har det varit tjejkalas med övernattning, så idag är både jag och dottern lite trötta. Men det har varit jätteroligt, och jag kände mig så rik i natt när jag stod och tittade på sex småsnarkande tjejer utspridda på madrasser över hela vardagsrumsgolvet. Vilka skatter! Det är så mycket värt att ens barn har vänner som finns där för dom i vått och torrt, till vardags och till fest"


    Du beskriver livet när det är som bäst vännen!

    Jag tycker du ska köpa gula, eller blå, nej förresten röda eller kanske gröna!!! Ja, du ser ju...här är en till som har svårt att välja färg på Conversen!!!


    Kram ANna

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Hur gick det med skoköpet?! Jag såg ett par super snygga converse här på Mallorca häromdagen men min storlek var slut. Tusan! Hittade en snygg skjorta i Palma igår. Min mamma och jag var inne en sväng. Satt ute neråt hamnen till och fikade. Det verkar soligt hemma också! Härligt!
    Så mysigt det låter med Klaras tjejmiddag med övernattning!
    Önskar dig en fin dag!
    Stor kram Anna
    PS. Stort tack för de fina Mallorcahälsningar du lämnat på min blogg!

    SvaraRadera
  3. Ja hur kan man välja? Jag har ett par Converse och de är svarta. Lite mallig för dem ;) har inte haft några tidigare. Någon läcker färg vore roligt nu till våren/sommaren. Det skulle få plats :)

    Vilken skön morgonpromenad du tog. Jag älskar när jag kommer mig ut och morgnar är speciellt härliga.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för era hälsningar hos mig, jag är urdålig på att besvara kommentarer ibland... Det blev ett par vinröda Converse i alla fall och jag är supernöjd!

    SvaraRadera