lördag 26 maj 2012

KVÄLLSPROMENAD











Att ta kvällspromenader denna tid på året är verkligen speciellt. Vädret växlar. Somliga kvällar har vi ösregn och kyliga havsvindar, och andra kvällar är det tjugofem grader och vindstilla. Det bästa av allt tycker jag är att se förändringarna i växtligheten, för varje dag är det fler och fler blommor som slår ut och det blir allt grönare. Det är fortfarande krispigt ljusgrönt, men börjar faktiskt lite mer gå mot en mörkare och mer mättad grön färg.

Försommaren är så vacker. Ibland tycker jag att det känns lite overkligt att sommaren faktiskt är här. Jag har svårt att förstå att vi har flera månader framför oss av ljus, värme och vackra färger. Men det är faktiskt sant, och jag ska försöka ta tillvara så mycket som möjligt av allt det fina. Vilken dag som helst kommer jag att få känna doften av våra syréner, det är sommarens absoluta höjdpunkt för mig.

Vid denna tid för ett år sedan var jag i USA tillsammans med mamma. Och just nu är faktiskt bägge mina föräldrar där och njuter av allt det fina som jag fick se förra året. Det är inte utan att jag önskar att jag hade kunnat följa med även detta år, jag kan inte låta bli att drömma om alla mysigheter och roligheter jag fick vara med om där. Delar av denna resa är densamma som den jag var med på, vackra Gatlinburg återkommer ju varje gång mamma och pappa åker över. Någon gång ska jag åka tillbaka, ingen tvekan om det!

Nu är det dags att börja avrunda denna kväll. Vi har helgen fullbokad med friidrottstävlingar och det är tidiga morgnar som gäller. Så för en morgontrött sjusovare som jag är det bäst att se till att komma i säng tidigt i kväll. Om morgondagen går lika bra som idag så tror jag att vi kommer att ha en dotter i final i alla grenar på onsdag kväll. Men det återstår att se, spännande är det i alla fall!


4 kommentarer:

  1. Å Elin, så vackra bilder! Jag håller med dig, det är så speciellt med den här känslan av försommar.

    Tack för dina härliga rader...det är så njutningsfullt att vara här! Jag ser på Melodifestivalen nu och äter cocopsprickar ;)

    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuvliga cocosprickar, vad skulle man göra utan dom! :)
      Kram!

      Radera
  2. God morgon Elin!
    Härliga foton och jätte fin text! Jag får liksom nypa mig själv för att förstå att vi faktiskt är inne i den ljusa, doftande och varma perioden. Så länge har jag längtar efter vår och värme att det nästan känns overkligt att det är här nu.

    Din USA-resa förra året verkade super mysig! Förstår att du längtar dit igen!
    Kul med friidrott, vad duktig dottern är! Hoppas det går lika bra idag!

    Här ska vi trädgårdsfixa samt fika med grannar på em!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja nypa sig i armen får man verkligen göra ibland denna årstid!
    Även dagens tävlingar gick bra, så vi ser fram emot finalerna på onsdag.
    Mysigt med trädgårdsfix och fika, hoppas ni har haft det mysigt!
    Kram!

    SvaraRadera