måndag 31 maj 2010

MORS DAG IGÅR




Jag mår inte ett dugg bättre idag tyvärr, allt gör ont. Men med hjälp av Ipren och Alvedon ska jag nog överleva även denna dag. Solen skiner och jag önskar att jag kunde sitta ute, men ögonen värker av det starka ljuset. Jaja, sommaren är lång och jag kommer att hinna njuta av många soliga dagar.

Innan jag kryper ner i sängen igen tänkte jag i alla fall visa mina Mors Dags-presenter från igår. Världens finaste blombukett, en duk som Klara sytt samt en kladdkaka som jag tyvärr inte smakat än, men jag ska nog ta en liten bit idag. Kramar fick jag så klart också, dom var bäst av allt!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för ont du har?

    Fina presenter!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade just till din blogg via House of Philia-bloggen! Kikade just på svaren på hennes senaste inlägg och såg at Nya Zeeland nämndes och var tvungen att klicka in på din blogg en sväng och oj vad mkt härligt det fanns att läsa om NZ!!!

    Jag är en restokig tjej som reser flitigt (även efter att man och barn kommit in i mitt liv! var för sluta resa?!)och som älskar att få läsa om andra vars hjärtan också klappar för platser en bit bort från vårt vackra men ack så kalla Sverige! Reste runt nord- och sydön 2001 och hoppas vid tillfälle återvända med lilla familjen. Träffade underbara australiensare under resan så det har blivit tre återbesök i Melbourne efter det istället!!

    Så spännande att ni bott där i fyra år! Vad fick er att ta steget och flytta dit?

    Vänliga hälsningar Anna T i Skåne

    SvaraRadera
  3. Hej Anna, roligt att du hittade hit! Självklart ska man fortsätta att resa och se sig om även när man har familj! :)

    Kul att du varit till NZ, det är verkligen ett härligt land. Vi flyttade dit pga att min man fick jobb där, hade egentligen aldrig drömt om att flytta just dit. Men chansningen blev otroligt lyckad och vi stannade som sagt kvar i fyra år. Barnen var 3 och 6 år när vi flyttade dit, och det gick jättebra för dom. Nu är vi tillbaka i Sverige sedan två år och trivs ju bra här också. Men vi kommer för alltid att ha två hemländer (eller fler ifall vi flyttar igen!), och det kan vara lite jobbigt att dom ligger så långt ifrån varandra. Men nu har vi i alla fall en resa bokad, det känns superbra!

    Hälsningar Elin

    SvaraRadera