söndag 16 maj 2010

TRÄDGÅRDSJOBB



Vilken härlig helg det har varit! För det första är det ju skönt bara att få vara ledig från jobbet, att jobba varannan helg är inget vidare. Vi har hunnit med att både träffa vänner och få massor gjort här hemma. Plus att vädret ju har varit helt underbart! Idag började det visserligen med regn, men eftermiddagen och kvällen har varit både varm och solig.

Vi hade kompisar över på lunch idag, och sedan har vi jobbat i trädgården. Jag har inte tagit några före- och efterbilder eftersom förebilderna egentligen var mycket vackrare än efterbilderna. Vi har lagt igen några av perennrabatterna för att göra trädgårdsskötseln enklare. Jag har en hel del planer för trädgården men eftersom dom inte innefattar nuvarande rabatter så var det lika bra att lägga igen dom för att förenkla både gräsklippning och annat.

Tanken är att både altan och trädgård ska få sig en makeover nästa sommar, i år ska vi bara förbereda lite och ta bort sådant som inte ska vara kvar. Jo ett par saker ska faktiskt göras om redan i år, men det får ni se senare.

Ååå vad jag längtar tills jag får tillbaka min kamera, jag vet ärligt talat inte om jag överlever att vara utan den i flera veckor. Jag ser hela tiden saker jag vill fota, men med telefonen är det helt enkelt inte lönt att ens försöka ta bilder på vissa saker. Jaja, det är väl bara att vänta...

Bilden är tagen på en orangeröd tulpan från trädgården. Den stod i en rabatt och såg så ensam ut, så den fick flytta in istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar