lördag 15 maj 2010

SMÅKRYP OCH BESÖK



Vi har haft kärt besök av Gardis med familj idag. Trots att vi har hyfsad koll på varandra genom facebook och bloggar, så vill man ju faktiskt träffas IRL ibland och prata ordentligt. Eftersom äldste sonen i den besökande familjen har pippi på insekter, hade vi den stora turen att få vår trädgård totalt rensad på sniglar och diverse andra äckliga småkryp. Dom bor numera i Borlänge, det tackar vi för! :)

Tjugo grader varmt och strålande sol idag, rena sommaren! Nu får det gärna fortsätta så här fram till september, eller varför inte ännu längre!

Bilden har jag gjort i min iPhone. Jag vet inte hur bra det syns, men i övre högra hörnet finns en Nya Zeeländsk poststämpel, och fågeln är så klart en Nya Zeeländsk kiwifågel.

4 kommentarer:

  1. Vi skickar gärna tillbaka en burk med insekter när ni kommer hit på besök. Tack för en trevlig eftermiddag.

    SvaraRadera
  2. Tack men nej tack, ni får gärna behålla era kryp! :)

    SvaraRadera
  3. Inte dåligt alls att få trädgården sanerad från kusar! Isåfall har vi också ett gäng vi kan bidra med...skicka dem med budbil? Möss och kopparormar kan vi också skänka.

    SvaraRadera
  4. Jenny, du kan få adressen av mig. Jag är övertygad om att Adrian skulle bli överlycklig för en sådan leverans! :)

    SvaraRadera