söndag 6 februari 2011

EN MASSA BÖCKER

Vad vore livet utan böcker? Tyvärr hinner jag inte läsa så mycket som jag skulle vilja, det har jag skrivit om även tidigare. Men jag har bestämt mig för att börja prioritera bättre, till exempel finns det en hel del datortid som kan bytas ut mot lästid. Att jag blivit mer kvällstrött och inte längre klarar av att ligga och läsa i två timmar innan jag somnar är tyvärr inget jag kan göra något åt, alltså måste jag göra det under andra tider på dygnet.

Dessa böcker fick följa med mig hem från Nya Zeeland, det är både presenter och egna inköp. Ett par av dom är skrivna av Nya Zeeländska författare och ska bli extra roliga att läsa. Men det är överhuvudtaget roligt att läsa böcker på engelska, jag vill ju försöka hålla språket levande.

Jag kunde så klart inte nöja mig med de böcker jag köpt i NZ, utan härom dagen gjorde jag en beställning från Bokus. För jag vill gärna blanda engelska och svenska böcker, kanske läsa varannan. Hästpojken som jag köpt på rekommendation av min vän Helene ser jag extra mycket fram emot att läsa. Och Arnaldur Indridasons böcker är ju alltid bra. Janet Frame är en Nya Zeeländsk författare som jag velat läsa i flera år, men inte förrän nu har det blivit av att köpa en av hennes böcker  (denna är en samlingsvolym).

Nu återstår att se vad jag kommer att tycka om alla dessa pärlor som ligger i fina högar och bara väntar på att tas itu med. Jag ska som sagt bara prioritera den där tiden... 

1 kommentar:

  1. Hej Elin!
    Härlig hög böcker!!! Bara att sätta igång:-) Jag har kört fast i min nuvarande bok. Tror snart jag släpper den! Ska läsa Susanna Alakoskis andra bok i bokcirkeln och hoppas den kommer med posten imorgon. Ja nog skulle man kunna byta ut en del datortid mot lästid men jag är dålig på det för närvarande. Ska prova lägga sonen igen nu som visst hamnat i helgtider och skulle ha sovit för länge sedan men är klarvaken...!
    Önskar dig och familjen en god vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera