fredag 18 februari 2011

TAPENADELAX


Jag har bara en förebild på kvällens middag, som blev så god att jag inte kan låta bli att skriva om den. Jag har inget recept utan svängde bara ihop detta utifrån vad vi hade hemma.

Laxfiléer
Fetaost
Tapenade
Crème Fraiche
Riven ost
Vispgrädde

Lägg några laxfilébitar i en smort ugnsform. 
Gör en röra av mosad fetaost, tapenade och creme fraiche. Klicka röran över laxen och strö över lite riven ost. Eftersom röran är så smakrik blev det bra med en mild ost. Häll ca 1 dl vispgrädde runtom laxen.
Grädda i 225 grader tills laxen är färdig. Servera med färsk pasta och en avocadosallad, eller något annat gott. 


Nu sitter jag mätt och nöjd i soffan och tittar på På Spåret för första gången på många år, det är ju riktigt underhållande! Det börjar nog bli lite pensionärsvarning på mig, för innan På Spåret så tittade jag på Rapport.

Hoppas att ni får en fin helg. Själv inleder jag i morgon en jobbomgång som bjuder på nio dagars arbete i rad. Inget drömscenario direkt, men å andra sidan får jag ledigt under hela barnens sportlov vecka nio, det väger upp det hela. Och jag tycker ju faktiskt att det är roligt att jobba.

1 kommentar:

  1. Hej Elin!
    Vilken måltid! Får tacka för recept. Det måste provas! Just hemkommen efter en helg i Stockholm. Var så vackert där med sol,sol ännu mera sol och rimfrost på träden och frusen is på Brunnsviken så man kunde promenera där. Mysigt! Är tyvärr förkyld och blev sämre där så vi missade träff med goda vänner idag och tog ett tidigare flyg hem. Men så skönt det är att vara hemma när man inte mår bra. Vilken härlig vinterbild på ert hus! Jösses vad snö ni har! Närmast ofattbart mkt! Hoppas din maratonlånga jobbvecka går bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera