söndag 13 februari 2011

INGET ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG


Jag klarar inte av tidsomställningar särskilt bra, och när det är 12 timmars tidsskillnad och dygnet ska vändas helt så är det extra svårt. Under vår månad i Nya Zeeland hann jag inte helt ställa om dygnet, utan vaknade tidigt på morgnarna under hela tiden. Lite jobbigt så klart, och det är inte förrän nu när vi har varit tillbaka i Sverige i en månad som jag har börjat sova riktigt bra på nätterna igen.

Om man vaknar flera timmar före alla andra under en semester så får man se till att göra något bra av det, jag utnyttjade för det mesta tiden till att läsa. En morgon var soluppgången ovanligt vacker, och jag satte mig ute i värmen med en kopp kaffe och bara njöt av utsikten. Detta hade jag ju inte fått se om jag sovit bort halva förmiddagen, så just denna morgon var jag nästan glad över att ha vaknat klockan fyra!

2 kommentarer:

  1. God morgon Elin!
    Vilket vackert foto och fin skildring från er resa! Fyra är tidigt!! Men skönt att du kunde nyttja det till läs-och egentid istället för att ligga och vrida och vända sig i sängen. Tidiga morgnar kan vara så vackra! Innan vi fick barn och ibland vaknade tidigt ändå, brukade vi ta med vovven och åka ner till stranden för en promenad. Det är ngt särskilt med ljuset då och en speciell känsla att få vara vaken och med när en ny dag gryr.
    Här väntar snart jobb! Lång, mysig helg börjar visst gå mot sitt slut! Frukost avklarad och bara att sätta sig i bilen och fara.
    Ha en toppen bra start på nya veckan!
    Kram Anna
    Ps. Tycker absolut ni ska dra söderut till sommaren! Jätte välkomna att titta förbi hos oss! Vore roligt att ses! En massa tips kan jag förstås maila över också. Men du har nog viss Skåne koll också?!

    SvaraRadera