måndag 16 maj 2011

ALLT GÅR ATT MÅLA



Allt går att måla, även en lampskärm!


Min lugna förmiddag blev det inte så mycket av. Jo jag satt faktiskt kvar i soffan en stund och drack mitt kaffe, men sedan fick jag ett ryck och började städa i tvättstugan. Och när jag skulle ställa undan en färgburk som råkat hamna där, fick jag syn på ett par andra intressanta färgburkar där i målarskåpet. Det ena ledde till det andra, och till slut hade jag hunnit måla både ett par fönster, tre dörrkarmar, lite kökssnickerier, en blomvas och en lampskärm. Så kan det gå! 

Lampan hittade jag faktiskt idag när jag tog en liten målarpaus på en loppis här i byn. Tanken var att måla själva lampfoten samt att köpa en ny lampskärm. Men när jag väl kom hem med lampan kändes själva foten helt okej, så tills vidare nöjer jag mig med en vitmålad skärm. Så småningom kanske lampfoten blir grå och lampskärmen utbytt, men vi får väl se.

Vasen till vänster i bild var ett klarblått tiokronorsfynd från samma loppis för några veckor sedan. Den hade jag planerat att måla grå, men nu fick den bli beige istället. Den går ju alltid att måla om ifall jag ångrar mig!

I morgon eftermiddag styr jag kosan mot Örebro och två dagars utbildning, det ska bli jätteroligt. Två nätter på hotell känns inte helt fel det heller, gissa om jag ska njuta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar