måndag 16 maj 2011

REGNIG MÅNDAG



Ledig måndag och regnet öser ner. Barnen har åkt till skolan och jag sitter här i soffan och myser i morgonrocken framför Nyhetsmorgon. Jag har laddat upp med dator, kaffe och en riktigt bra bok som jag började läsa igår kväll. Jag har en känsla av att det här kom mer att bli en riktigt mysig förmiddag!

Lite surt var det allt att dom blåvita smurfarna i öst tog hem VM-guldet igår, men det är ju helt enkelt så att dom som spelar bäst vinner. Ett silver är trots allt ett fint avslut på hockeysäsongen, även om det är tungt för killarna i Tre Kronor att förlora en sådan viktig match. Nu är det bara för mig att vänta in september och elitseriepremiären, bara fyra månader kvar... :)

3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Lät som en jätte skön morgon! Nyfiken på vilken bok du börjat läsa! Här har det också regnat om vartannat idag. Fick god jobbro iaf!
    Nu tea och smörgås!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Boken jag läser är den på bilden, Den sista vintern av Åke Edwardssson. Jag hann faktiskt knappt läsa något idag, för jag fick ett ryck och började måla istället. Så kan det gå, skönt att få avsluta några små inomhusprojekt som hängt över mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Jag är inte världens mest observanta, bara att erkänna;-) Såg inte ens att det var en bok med på bilden i all hast..!!
    Hoppas du haft en skön lördag och att eventuella resfjärilar i magen är under kontroll.
    Så spännande med kommande resan! Hoppas du bloggar lite om den efter hemkomst. Jag är så nyfiken på det stora landet i väst!
    Vi har haft picknick vid Smygehuk idag i solskenet. Mysigt! Känns ibland märkligt att vi bor så nära Sveriges sydligaste punkt. På kvällen blev det grillat och middag i trädgården. Härligt!
    Sköt om dig och önskar dig en massa nya, spännande intryck!
    Kram Anna

    SvaraRadera