lördag 14 maj 2011

LÖRDAG



Väderprognosen hade spått regn idag, så jag beslutade mig i morse för att ägna dagen  åt att storstäda i köket. Med facit i hand hade jag faktiskt kunnat spendera tiden i trädgården istället, regnet kom nämligen inte förrän i kväll. Men det är skönt att köket nu är ordentligt rent, och att det faktiskt ser 
lite somrigare ut på hyllor och bänkar.



Min elefantbricka från IKEA får komma fram varje sommar.



Vår lördagkväll har bestått av godsaker och några avsnitt av That 70's show. Istället för godis 
ville barnen ha mazariner och bullar, och Mums Mums var mitt val.



That 70's Show är en favorit hos hela familjen och vi brukar klämma några 
avsnitt varje vecka.


Nu är det dags för mig att slutföra min bokbeställning. Jag har just nu nitton böcker i min varukorg på Adlibris, så jag måste rensa ganska hårt innan jag klickar iväg min beställning. Ett svårt jobb men det måste göras! :)

5 kommentarer:

  1. Oj nytt utseende på bloggen! Mysigt med familjefika vid tv:n. Vi brukar ha familjemys med guitarhero (rockband) numera. Calle på trummor, jag på gitarr och Tor på sång. Hihi.
    Städning av kök är alltid najs! Mera trivsamt!

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Hur gick det med bokbeställningen? Har du knäckt familjens sommarsemesterbudget med alla bokköp eller lyckades du tala allvar med dig själv och banta ner listan?!
    Viken fin kökshylla du åstadkommit! Älskar &-figuren. Super snygg!
    Här har vi hämtat hem vovven idag och njutit av gott fika från Olov Viktor. Det blev citroncheesecake!! Vågar knappt avslöja att jag sedan bakade en ruggigt god rabarbersmulpaj på kvällen. Men rabarbern måste ju gå åt:-)
    Önskar dig en god start på nya veckan!
    Jag går ner på halvtid från nästa vecka och är föräldraledig på halvtid. Mysigt!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Glömde säga att det nya layouten är jätte snygg!
    /anna

    SvaraRadera
  4. Jenny, Guitarheromys låter inte dumt, jag hoppas få höra nån gång!

    Anna, bokbeställningen gick rätt bra, jag fick ner det till sju böcker! :) Eftersom jag bara beställer pocketböcker så blir det rätt billigt, och nu har jag böcker så att jag borde klara mig över sommaren. Jag beställede faktiskt ett par böcker som du recenserat på din blogg, det ska bli så roligt att läsa dom! Jag återkommer med ett inlägg om böckerna när jag fått hem dom.
    Det låter helt perfekt att gå ner i heltid, mysigt särskilt när det bli sommar att få mer tid med sonen och solen.
    Tack för alla komplimanger!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Hej igen Elin!
    Tur det finns pocket! Jag har just kommit hem från bokcirkel här i byn. Trevligt som vanligt. Ikväll har vi pratat om boken "ru" av vietnamesisk kandanensiska författarinnan Kim Thúy. Fin liten bok! Ska bli spännande att se vilka böcker du beställt Elin! Jag ska ta och beställa hem någon bok till inför sommaren, tänkte ta deckare med isländskt namn som du tipsat om. Beställde nyligen ytterligare två böcker av Maria Ernestam som jag läst två böcker av och tyckt om.
    Kul med en Örebro tur! Jag läste en kurs där på distans för några år sedan (Autismspektrum- suverän!)där man varvade egna jobbet med hemstudier och 4 veckor på plats i Örebro under året. Jag gillade staden!
    Dags att fundera över vilken bok jag ska läsa härnäst!!
    Vi hörs!
    Kram Anna

    SvaraRadera