tisdag 10 maj 2011

LÄGESRAPPORT



Citronmarinerade och ugnsstekta kycklingklubbor med en enkel sallad av avocado, blomkål, 
gurka och körsbärstomater. Snabbt och gott, perfekt!


Jag önskar att jag hade bilder att visa på vår trädgård men det får bli en annan dag. Vi har jobbat massor här hemma sista dagarna. I helgen byggde Niklas staket medan svärföräldrarna fällde träd, röjde sly, grävde upp växter ur de trädgårdsland jag inte redan lagt igen, samt forslade bort stora delar av den rivna lekstugan. Jag jobbade i helgen, men på söndag eftermiddag kunde jag börja grundmåla staketet. 

Idag kom svärföräldrarna tillbaka, och medan jag och svärmor shoppade, åt lunch och besökte frisören, tog svärfar bort vår syrenhäck (ett jättejobb som krävde både spett, yxa, spade och såg). I kväll har jag ägnat några timmar åt att måla staket samt virke till kommande altantaksbytet, men nu ska jag dricka te och läsa nya Sköna Hem innan det är dags att sova. Det var en kort rapport om vad vi sysslat med här, det är så skönt att äntligen börja få lite ordning på tomten!

2 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Låter som ni har en "garden make over" på gång! Spännande! Vilka vårdagar det är nu! Trist att sitta inne och jobba om dagarna när man skulle kunna vara ute i solen! Hoppas du fått njuta av sol och ledighet idag! Jag köpte drygt 15 gamla Hus & Hem på vår byloppis i söndags och har nu lyxen att kunna bläddra bland alla vackra hem. Nästan gratis också!! Ska också läsa nya Sköna Hem! Börjar USA-resan närma sig för dig?
    Vi planerar för en liten Köpenhamnstur till helgen. Ska bli mysigt! Längtar dit.
    Ha en bra torsdag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni gör mycket! Det är dig/er väl förunnat att få ligga lite i hängmattan sen i sommar!

    SvaraRadera