onsdag 4 januari 2012

FROST





Jag kan inte låta bli att skriva ett par rader om denna enligt mig helt perfekta svenska vinter. Jag har aldrig varit någon vintermänniska, men om det nu nödvändigtvis måste vara kallt så räcker det faktiskt med några enstaka minusgrader mellan varven. Däremellan tar jag gärna lite slask och regn, inga problem alls. Jag är glad så länge jag slipper skotta snö, och det har jag hittills gjort bara en enda gång denna vinter. Helt fantastiskt, det är ju ändå januari!

Lite frost som lyser upp och ger glitterblänk åt vardagen är helt okej, det är bara vackert. Men det räcker så, snön får gärna fortsätta att lysa med sin frånvaro. Eller åtminstone fortsätta att smälta bort i samma takt som den faller. Det är bra som det är!


5 kommentarer:

  1. Frost är verkligen vackert, o så om man får lite sol på oxå!! kan det bli bättre c",)
    Skotta snö ja, vi har ännu imte tagit ett spadtag. Jag väntar med FASA på all snö vi ska få från nu till maj typ...brrr o gru!
    Men det ger trim o det är inte så illa.

    Ha en finers dag, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Jag som inte heller är något stort fan av vinter och snö kan bara hålla med dig. Förutom alla dessa stormar så tycker jag också att det har varit en perfekt vinter och ett frosttäckt landskap räcker mer än väl för mig. Även då jag inte behöver oroa mig för sådant som skottning (fördelen med att ha en make som plogar snö). ;)

    Här fick vi en kort sväng med frost under årets första dag men det försvann snabbt och blev åter igen regn i massor.

    Vilken härlig jul och nyår ni har firat Elin och jag hoppas att 2012 kommer att innebära mycket spännande för dig och din familj. Bland annat en efterlängtad resa till Nya Zeeland. Vad härligt att ha en sådan resa att längta till. :)

    Jag är så oerhört glad över att vi fann varandra där ute i bloggrymden under detta år. För i dig fann jag en otroligt godhjärtad, livsbejakande och härlig vän. En vän som ständigt lär mig hur man verkligen kopplar av en ledig dag. ;) Tack för att du finns där ute kära Elin och alltid får mig att le! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad vacker bild! Frost är fint, alldeles speciellt. Jag vill att det ska bli frost här! Idag och igår har det varit kallt men ändå ingen frost.

    Jag gillar lagom mycket vinter ;)

    I år har ni er spännande resa att se fram emot. Det ska bli så roligt att få ta del av Nya Zeeland på ditt fina, speciella sätt. Precis som Lotta tycker jag att du och din blogg är enastående. Jag skulle gärna sitta med dig och prata över en kopp te.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag ställer mig upp och applåderar åt samtliga föregående talare..jag håller med i allt!

    Och framför allt håller jag med dig om vintern! Jag vill att det ska vara snö i december men icke en dag till!! Jag är mer för våren, sommaren och hösten! Lagom är väl bäst :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hallå Elin!
    Frost är verkligen magiskt! På nyårsafton vaknade vi upp till en solig, kall dag med frost. Så vackert! Som Skåne-Lotta skriver så har det varit gott om stormar denna vinter. Desto mindre snö. Jag är ingen vintermänniska men tittade storögt på det vackra vinterlandskapet från längdskidåkningen från Italien idag. Jag blev faktiskt sugen på längdskidor. Har åkt det en del förr om åren.

    Tänk att få träffas allihopa vid tillfälle! Så mysigt det hade varit och så mkt vi hade haft att tala om!

    Ha en toppen kväll!
    Stor kram Anna
    Ps. imorgon far vi över sundet för ett dygn i danska huvudstaden!

    SvaraRadera