söndag 9 december 2012

ANDRA ADVENT





Det blir inte mycket mer julkänsla än så här tycker jag. Vackra röda äpplen som doftar så där diskret sött och juligt. Det skulle vara clementiner då... Ja clementindoft är faktiskt juligast av allt, men nu råkade det vara just äpplen jag fångat på bild.

Idag är det isande kallt, -20 grader. Jag håller mig inomhus, det verkar som att både tvättmaskin, dammsugare och golvmopp kommer att hålla mig sysselsatt i några timmar framöver. Men jag är inte sämre än att jag ser till att lägga in pauser här och där, det kan tänkas bli både kaffe och glögg mellan varven. Och självklart spelas julmusik på hög volym!


1 kommentar:

  1. Hej Elin!
    Hoppas ni haft en mysig andra advent! Det har ni säkert oavsett om du jobbat eller varit med din familj! Underbara äpplen. Så vackra de är!
    Här är vi härligt insnöade i vår lilla by. Mina föräldrar hann hit innan snön och blåsten anlände före lunch. De är nu också insnöade här. Mysigt tycker jag!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera