måndag 3 december 2012

IF I COULD DREAM





December månad är mysig på alla sätt och vis här i Sverige, men just nu drömmer jag faktiskt om att sitta på en strand i Auckland med en bok i handen och dricka feijoajuice. Temperaturen i Auckland idag är +20° och i morgon förväntas den bli +23°. Det låter inte helt fel tycker jag.

I morse när jag åkte till jobbet var det -23°, det är inte riktigt min grej. Fast jag har ju valt att bo i kalla Sverige, och med detta val följer naturligtvis årstidsväxlingar och kyla. Men drömma mig bort måste jag få göra ibland, för vad vore livet utan drömmar?!

4 kommentarer:

  1. Kallt kallt kallt! Och i natt kom snön till oss!

    Jag håller med dig..om att önska sig bort ett litet tag!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Jag drömmer mig bort jag med. Hänger gärna med dig till den där stranden på NZ!!
    Vi förundras just över all härlig snö vi fått härnere i södern. Får se hur länge det varar! Minus 14 hos mig imorse men det var inget mot dina 23! Vinter på allvar!
    Vi får njuta av tända ljus och julstämning!
    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Drömmar är härligt, de behövs. Jag tycker det låter fint med en sandstrand och värme, men just nu drömmer jag om snö och lite kallare ;)

    Hoppas du har det mysigt inne och tänder ljus, gärna med en bra bok!

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med Elin, drömmar är viktiga och ibland behöver man få drömma sig iväg lite. Och jag förstår att du längtar tillbaka till Nya Zeeland. :)

    Här har vi snö i massor och mer väntas under dagen. Vackert och glittrigt landskap var man än tittar. Lite ovanligt så här tidigt på vintern för vår del men lldeles underbart. :)

    Ha en fortsatt fin vecka kära du.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera