fredag 4 december 2009

Fredagsdoft



"Mamma, du borde verkligen gå över till våra grannar och lära dig lite om heminredning. Dom vet hur man gör det snyggt dom!"

Ja våra grannar har nyligen renoverat vardagsrummet och enligt Emil är det väldigt snyggt. Jag blir självklart nyfiken och måste väl gå dig nån dag och snoka lite. Emil tycker att vi har det väldigt ohäftigt och tråkigt här hemma, att jag borde skärpa till mig och köpa lite snyggare möbler. Tja, jag är inte den som är omöjlig, om han bara delar med sig av sin NHL-lön så småningom så ska nog jag se till att han blir nöjd med vår inredning! :)

Doften av hyacinter har börjat sprida sig lagom till helgen. Särskilt från de blå hyacinterna som doftar starkare än de vita. Bilden är tagen för ett par dagar sedan så blommorna har slagit ut mycket mer nu. Hyacintdoft är nog det allra juligaste jag vet, jag kan inte låta bli att köra in näsan i blommorna varje gång jag går förbi.

Här blir det full fart hela helgen. Klara har två kompisar här som ska sova över i natt, och i morgon ska vi göra julgodis här med Linda, Dag och barnen. En hockeymatch ska vi klämma in i morgon förmiddag också, Emil ska spela. Trevlig helg på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar