fredag 25 december 2009

Juldagen



Så är julaftonen är över för denna gång. Alla klappar är öppnade och en massa mat och julgodis är uppätet. Alla nöjda och glada, årets julklappar var nog dom bästa någonsin för oss alla!

Denna jul skulle egentligen ha firats i Nya Zeeland, men nu blev det inte så av olika anledningar. Jag var lite rädd att julaftonen skulle kännas jobbig pga detta, att jag bara skulle sitta här och längta bort. Men så blev det inte , vi njöt allihopa av vår lugna och sköna dag här hemma. Idag däremot, tänker jag unna mig att vara både sentimental, längtande och gråtmild. Sådéså!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad glad jag blev av att hitta din blogg! Jag är nämligen utlandssvensk själv (Singapore) sedan 4 år! Hur känns det att flytta tillbaks till Sverige, alla jag känner som har gjort det har tyckt det varit tufft...

    Önskar er en härligt god fortsättning!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att du hittat hit, jag brukar ju kika in hos dej också! Det är blandade känslor att vara tillbaka i Sverige, vi trivs jättebra här men längtar samtidigt tillbaka... Om man har bott i flera år i ett annat land är det nog ofrånkomligt att det blir så. Nya Zeeland är precis lika mycket hemma för oss som Sverige är liksom. Synd bara att våra två hem ligger så himla långt ifrån varandra... :)
    Nu ska jag lämna ett avtryck i din blogg med, vet inte om jag gjort det förut trots att jag tittar in ibland.
    Kram!

    SvaraRadera