fredag 18 december 2009

Önskelista



Nu har jag hållit på i ett par dagar och funderat över min önskelista till tomten, det är inte så lätt som man skulle kunna tro. Visst finns det en massa saker jag/vi skulle behöva, men jag vägrar av princip att skriva ordet dammsugare på min lista. I år vill jag ha något som bara är till mig.

I den bästa av världar skulle en ny bil stå högst upp på min lista. En bil vars dörrar går att öppna även när det är minusgrader ute, och den bör ha ett fungerande centrallås som inte av och till får vissa dörrar att gå i baklås. Jag vill ha en bil som inte immar igen totalt om man inte kör fläkten på högsta nivå, och en vars ena bakdörr går att stänga även när det är minusgrader, så att man slipper sitta halvt vänd bakåt och hålla i dörren medan man kör. Det skulle även vara en fördel om bagageluckan gick att öppna, det skulle underlätta livet otroligt mycket.

Jag är helt säker på att en BMW x5 skulle uppfylla alla mina ovan ställda krav! :) Men tyvärr står en bil till maken högst upp på listan över framtida investeringar, i hans fall handlar det nämligen om säkerhet och körbarhet. Och det måste självklart prioriteras högre än mina rena bekvämlighetsfaktorer.

Nu är det dags att göra en värmande kopp te och fortsätta att fundera över önskelistan. En kamin kanske vore något...

Bild BMW

2 kommentarer:

  1. Haha jag tror du måste vara GUDOMLIGT SNÄLL för att få en BMW X5 ;) Men det kanske du har varit, vem vet! Äh... önska dig en miljöbil istället! Eller en åsna? (vore en syn att se Elin ridandes till jobbet på en åsna)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja en åsna vore nåt det! Det går ju att packa ganska mycket på dom, så en sådan kanske funkar både till och från jobbet och som shoppingåsna! Undrar var åsneparkeringen är på köpis bara...

    SvaraRadera