tisdag 22 oktober 2013

FÄRGER









Så här vacker var hösten för bara någon vecka sedan. Sprakande färger som förgyllde promenaderna i vår  lilla by (eller vad man nu ska kalla den "förort till förorten" där vi bor). Idag är synen en annan. De flesta löv har fallit av träden och det är mest bara grått och brunt och trist där ute. Nu börjar den tristare delen av hösten, den tid som kräver än fler tända ljus och koppar med varmt te för att väga upp mot mörkret och kylan. Men å andra sidan kryper julen närmare och jag börjar så smått drömma om glögg och ljusslingor. Snart...

3 kommentarer:

  1. Hej Elin! Så vackert du har i "din lilla by". Jättefina bilder och med härlig färg. Men som sagt nu är snart november här och den månaden är väll den jobbigaste tycker jag iallafall, ja åtminstonde om man bor i Sverige förståss. Kan inte påstå att jag saknar den alls. Tur att det finn ljus att tillgå så att man kan få upp mysfaktorn rejältoch för att inte tala om glöggen som ju också gör sitt till.
    Vet du hur bra det varit med ditt bokpaket. Så härligt. Jag läste först ut den om Alex Schulman och håller nu på med den om Boel och Oskar som jag bara älskar. Läser den på kvällarna innan jag släcker lampan så det tar sin lilla tid, men den är grymt bra. Dina böcker har fått mig att läsa igen och jag är så himla sugen på den tredje boken som ligger där och väntar. Men först har jag en svensk deckare fast på engelska som är lånad på bibblan och som jag ska ta tag i först. Mari Jung...s tredje bok om poliserna på Gotland. Tycker de är så bra men läskiga att jag inte vågade börja på den häromveckan när jag var själv hemma och mannen var bortrest. Men snart så.
    Nu väntar sängen och ytterligare ett kapitel.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Härliga höstfärger! Ja höstens del 1 har varit lätt, får se hur del 2 blir!! 17 grader nere hos oss idag, det är närmast ofattbart milt. Bara att njuta!
    Såg att du läser en bok av J Tropper. Har läst en smått tokig bok av honom (tror jag!), hur är denna?
    Tack för hälsningen till vår brandman! Han laddar nu för jul.....!!
    Må så gott Elin! Vi hörs!
    Kram Anna

    SvaraRadera