onsdag 2 oktober 2013

VAR TOG SEPTEMBER VÄGEN?









Jag lyckades visst bara få till ett enda inlägg under september månad. September som är så vacker och innehållsrik, och som i år även bjöd på sol och värme utöver det vanliga. Men så får det vara, jag har fokuserat på annat än bloggen den senaste månaden och kameran har legat bortglömd i byrålådan. Niklas födelsedag har firats i dagarna tre, vänner har besökts, hockeymatcher har beskådats, middagar har lagats... Och så har vi njutit av besök från vårt andra hemland Nya Zeeland.

Nu är oktober här och kvällarna är mörka. Nätterna är kyliga och jag får skrapa bilrutorna så gott som varje morgon, det är något jag inte alls gillar. Men jag tar tillvara på mörkret. Jag tänder ljus i massor på kvällarna och parkerar mig under en filt i soffan med en bra bok. Dricker te i massor för att värma mig. Vad gör väl då lite morgonfrost?


2 kommentarer:

  1. God morgon Elin!
    Vilka underbart vackra blomfoton! Älskar särskilt den översta, mästerligt tagen! Det låter som ni haft några intensiva men kul veckor! Så roligt med NZ-besök!! Förstår om det glädjer hela familjen och ger er en dos NZ!
    Just gått en skön promenad med vovve och O i solsken. Så härligt med sköna höstrundor med barnvagnen på dagtid. Det kan jag sakna när jag jobbar. Allt för stunden, O är vaken nu!
    ha en toppen dag och trevlig resa i nästa vecka! Ska bli kul att höra vad du tycker om staden!
    Stor kram till dig Elin!
    /anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har och vilka vackra bilder. September gick verkligen fort. Hoppas att vintern går lika fort för de är inte min favorit. Kram

    SvaraRadera