fredag 8 oktober 2010

FREDAG



Oj vilken kass bloggvecka detta har varit! Men istället för att skriva själv har jag kikat runt extra mycket bland andra bloggar och inspirerats, vilken fin bloggvärld det finns där ute!


Nu är det fredag kväll och jag sitter i soffan med en skål cashewnötter i knät och väntar på att Niklas ska komma hem så att vi kan äta middag tillsammans. Färsk pasta med kyckling och svamp, vi får hoppas att det blir så gott som jag tror. Massor av levande ljus och lite gott Nya Zeeländskt i glasen gör höstkvällen extra festlig.

Barnen är ute på varsit äventyr och kommer inte hem förrän senare ikväll. Bio för den ena och disco för den andra, vilka stora barn vi har! 

Resten av helgen kommer bland annat att ägnas åt ridning, hockey och brunch med kompisar. Också blir det en del läxor för barnen som även ska ha kompisar som sover över. Jag tror nog inte att vi behöver få tråkigt denna helg!

3 kommentarer:

  1. Lovely! Låter som att det kan bli en bra helg det!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    En lördagshälsning för ovanlighetens skull!
    Låter som en riktigt god, mysig middag ni fick igår kväll! Snällt av dig att visa vinets namn också så fick man ett litet tips på kiwi-vin!
    Här skiner solen idag och vi njuter av sol och ledighet med familjen. Härligt!
    Disco och bio- tänk när ens lillkille ska på sånt! Men tiden går fort så det är bara att hänga med bäst man kan!! Kul med fartfylld helg med era barn!
    Ha en riktigt skön lördag kväll!
    Kram Anna
    Ps. Skulle göra slingor i håret igår och det blev bra mkt ljusare, framförallt luggen, än vad jag tänkt mig. Tror frissan glömde tiden och jag satt djupt försjunken i en bok och njöt. Lille sonen tittade storögt på mig när jag kom och skrattade sedan!! Ja, ja det finns värre problem!

    SvaraRadera
  3. Oj, inte så roligt när håret inte blir riktigt som man tänkt sig! Men jag antar att du skrattade gott ihop med sonen i alla fall, det brukar man inte kunna låta bli att göra. I morgon är det min tur att gå till frissan, jag får hoppas på bättre tur...

    SvaraRadera