torsdag 14 oktober 2010

LITE BLANDAT

En av mina höstpresenter, den svarta kudden till höger har jag fått i tidig julklapp av mamma. Så himla fin, och med sitt utseende hade den nästan lika gärna kunnat vara köpt i en Nya Zeeländsk souvenirbutik.

Mina ljusstakar har fått sällskap av ytterligare tre stycken, fyndade på loppis för fem kronor styck. Självklart ska man ha lite ljusmys även i hallen, och detta skåp står faktiskt så gott som inne i vardagsrummet. Hos oss är hall och vardagsrum (på gott och ont) i princip samma rum, det finns ingen avgränsning. Som ni ser håller ordningen i sig på skåpet, men istället har det nu byggts upp en stor hög av papper, kablar, telefoner, nycklar och annat på fåtöljen i hallen. Det är ju ofrånkomligt att det blir rörigt i en hall, en smal och hög byrå står högt upp på önskelistan så att man i alla fall kan gömma alla saker i lådor.

Ännu en present! Den fick jag igår, som tack för hjälpen med grannens djur medan dom var borta i helgen. Mycket uppskattat så klart, och nu doftar det fräscht av clean cotton här hemma!

1 kommentar:

  1. God morgon Elin! Vilka härliga presenter! Men fjärilstavlorna du har på väggen är mina stora favoriter! Så snygga!
    Här har vi mormor på besök över helgen så snart frukost tillsammans. Mysigt!
    Önskar dig och din familj en riktigt skön, solig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera