lördag 4 juni 2011

CRACKER BARREL




Här på Cracker Barrel åt vi jättegod mat under vår resa i USA. Det är en kombinerad
restaurang och lanthandel och det var sååå mysigt där.



Restaurangdelen som var mycket större än vad som syns här. Otroligt
charmigt och hemtrevligt med fina detaljer och dekorationer överallt.



En sallad med grillad biff blev det för mig. Godis i massor kunde köpas i 
lanthandelsdelen, finast är ju godis i gammal stil som här.



 I själva lanthandeln kunde man köpa allt mellan himmel och jord. Godis, mat,
kläder, prydnadssaker, souvenirer, leksaker... You name it!



Ute på verandan kan man sitta och vila en stund i dessa sköna gungstolar som även är till försäljning.
Lite stora att släpa med sig på flyget tyvärr. Gungstolar sågs förresten lite överallt i de städer vi var, både utanför villor, restauranger och som vilstolar på trottoarer. 

3 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Vilket härligt ställe det ser ut att vara! Fint kort på er på verandan, ser så fridfullt ut! En sådan där gungstol skulle inte vara fel att ha!
    Jag har en gammal gungstol kvar efter min farfar. Mysig att gunga i och bär på många minnen.
    Köpenhamn idag var super mysigt och varmt! Långlunch på mysigt torg och en hel del shopping.
    Hoppas du får bra arbetspass under helgen och lite vila däremellan!
    Kram Anna
    ps. Läste du ngt under resan?

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket mysigt ställe! Precis vad vi gillar. :)
    Vi var förresten på Matakana Country Kitchen för ett tag sedan – vilken god mat!

    SvaraRadera
  3. Anna, visst läste jag under resan även om det inte blev så jättemycket. Jag läste ut min Åke Edwardsson-deckare Den sista vintern, och sedan blev det Tusenskönor av Kristina Ohlsson, en jättebra deckare det också. Efter att jag kom hem har jag läst Bumerang, wow vilken bok! Jag älskade den och ville inte alls att den skulle ta slut! Så stort tack för det tipset!
    Kram!

    Helene, jag vill också! :)
    Kram!

    SvaraRadera