tisdag 21 juni 2011

THE SMOKIES














Under min och mammas resa åkte vi runt lite i olika städer och samhällen omgivna av Smoky Mountains (The Smokies) i Appalacherna. Att ha berg runt omkring gör så mycket för känslan i städerna, det blir liksom mysigt per automatik. Och här är ju dessutom alla hus och annan bebyggelse väldigt gemytligt uppförda, man får lite grann känslan av att vara i Alperna (även om jag inte har varit där).

Fler USA-bilder kommer, men jag har så många att jag måste dela upp dom i ganska många inlägg. Det slog mig förresten att jag inte har visat särskilt mycket från vår Nya Zeeland-resa i vintras, så jag får nog göra ett ryck även på det området.

Nu är det dags att åka till jobbet, lite typiskt när solen äntligen har tittat fram. Men jag har ju turen att ha ett väldigt roligt jobb, så jag har absolut inget emot att åka dit. På återseende!

2 kommentarer:

  1. God morgon Elin!
    Roligt att få se ännu fler bilder! Ja det är ngt visst med bergsbyar/städer. Jag drömmer just nu om engelska trädgårdar. En resa bland dem blandat med lite publiv, mysiga bed & breakfasts etc vore inte fel. Men i nästa vecka bär det av till en annan ö. Gotland,ska bli mysigt!
    Hoppas jobbpasset gick bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Har varit inom här förut en gång, men det är ett tag sen nu.
    Så du har bott i NZ? Men nu bor du i Sverige igen, är det så?
    Jag bor i NZ, och har gjort så i 5,5 år nu. Trivs ok, men det är tugnt att vara borta från familj och vänner.
    Haät gott!

    SvaraRadera