torsdag 16 juni 2011

HÖGBO BRUK



















Äntligen tillbaka i cybervärlden efter några dagar utan modem. Eftersom både datorer, telefon och TV är beroende av internet här hemma, så blir det liksom tyst på alla fronter när internet slås ut. Tja så gott som i alla fall, för vi kan ju fortfarande både ringa och surfa på våra mobiltelefoner.

Idag gjorde jag en liten utflykt till Högbo Bruk och passade på att provfota lite med nya kameran. Det är massor att lära sig, och solen är ju alltid en utmaning när man ska ta bilder. Men det är roligt att experimentera lite i alla fall.

Trots att vi inte har så långt till Högbo så var det första gången jag åkte in till själva bruksområdet. Där finns hotell, restaurang, café, smedja, minigolfbana, butik, glashytta mm och det var riktigt fint att strosa omkring där. Hotellets restaurang ska visst vara något utöver det vanliga, så dit måste det helt klart bli ett besök så småningom.

Jag tittade även in i Björk & Berries butik som ligger inne på bruksområdet, den är helt klart värd ett besök. Jättefina hudvårdsprodukter och dom doftar ljuvligt!

1 kommentar:

  1. God morgon Elin!
    Vilket fint ställe och framförallt vilka snyggt tagna bilder! Jag kikade först på detta och det senaste inläggets bilder och tyckte det var så bra skärpa i dem. Läste sedan att du skaffat ny kamera. Magic!!!
    Här har vi just ätit lång frukost sonen och jag. Har precis inlett hel föräldraledighet som varar till augustis slut. Inskolning på dagis ska ingå!!
    Blev det ngt mer bokläsande när ni var utan internet, tv etc?!
    Jag har tappat läsandet just nu, jobbat en massa inför ledigheten men nu hoppas jag komma in i läs-flow igen!
    Idag väntar utflykt till mina föräldrar som är Skånebor sedan i vintras, Mysigt!
    Hoppas du och familjen får en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera