torsdag 2 juni 2011

GATLINBURG FRÅN OVAN









Nu är jag hemma igen efter en otroligt fin semester i USA med mamma. Vi har hunnit med både Tennessee och North Carolina, besökt flera städer och samhällen i och omkring Appalacherna. Men mesta delen av tiden tillbringades i Gatlinburg, en jättefint litet samhälle som omringas av The Smoky Mountains. Man fick känslan av att vara i en alpstad (även om jag aldrig varit i en sådan), och det var otroligt fint på alla sätt. Många turister nu när det är säsong (och särskilt över Memorial Day-helgen då vi var där), men resten av året är det nog ganska lugnt där. Fler reseinlägg kommer, men jag tänkte att jag skulle börja med dessa bilder som togs när vi åkt linbana upp på en av bergstopparna.

Jag längtar verkligen tillbaka till Gatlinburg, ville inte alls åka därifrån även om jag så klart saknade familjen. Så det kommer helt säkert att bli en återresa någon gång. Det finns massor att se och göra i Gatlinburg och städerna runt omkring, och barnen skulle älska det. Så det är bara att börja spara pengar! :)

4 kommentarer:

  1. Såg riktigt lummigt och fint ut där. Men parkbänken på översta bilden såg ut att vara från IKEA och heta Mammut:-) Lite lik den serien i formerna tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Hihi, det har du faktiskt rätt i!

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Välkommen hem!!! Så roligt med ett USA-inlägg och härligt att höra att du haft en så fin semester! Vilka böljande kullar, så grönt och vackert! Ser fram emot att höra ännu mer från ert äventyr! Här har vi njutit av 25 grader och sol idag. Det känns som sommaren anlänt!! Har varit och handlat syrénbuskar för att dryga ut en syrénhäck som vi anlägger. Det doftar ljuvligt även om de i stort blommat över här nere nu. Hur var det på blomfronten i USA?
    Imorgon ska jag på tjejdag i Köpenhamn med 2 goa kollegor. Ska bli så mysigt!
    Ha en bra helg trots jobb!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack Anna!
    Det blommade en hel del där vi var, men magnoliorna var tyvärr så gott som överblommade.
    Hoppas att du har haft en skön dag i Köpenhamn!
    Kram!

    SvaraRadera