onsdag 14 december 2011

GOING ALL IN





Våra julgranar har genom åren varit allt ifrån sparsmakade till överdådiga, men kanske ändå mest sparsmakade. Somliga år med bara röda kulor, somliga år med enbart hemmagjorda filtdekorationer, somliga år med matt guld, somliga år med halmprylar, somliga år i vitt och rött.

I år har jag dock gått all in med blankt guld och lite rött. Jag kan faktiskt inte få nog av guld just nu, och ingen är mer förvånad än jag. Jag önskar att jag kunde klä in hela huset i guld, brons och gyllenbrunt, men någon måtta får det ändå vara eftersom jag är ganska säker på att jag redan nästa jul kommer att vilja ha något helt annat. Så jag tar ut svängarna lite här och där kan man säga, främst i julgranen och på matbordet. Julrött lockar inte särskilt mycket i år, men får ändå samsas med guldet i granen för kontrasternas och mysets skull. Och visst har jag dekorerat med några röda ljuslyktor här och där, det är ju ändå jul.


6 kommentarer:

  1. Hej Elin!

    Det låter helt ljuvligt att "go all in" och är det någon tid på året som verkligen tillåter det är det väl julen? ;)

    Här ska det huggas gran till helgen. Eftersom vi har varit (och är) sjuka har det fått vänta. En vansinnigt hög gran (har vi nu högt i tak i vardagsrummet ska vi ju utnyttja det anser maken och har fått svetsa ihop en egen julgransfot som klarar en sådan stor gran) brukar det bli som döttrarna och maken klär på lillejulafton. Hos oss är det alltid "all in" som gäller. Två vansinnigt stolta döttrar över sitt verk och ingen gran är den andra lik. Visst är det härligt med traditioner? ;)

    Sköt om dig kära vän och go all in och njut av julen till max!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Go all in låter helt perfekt. More is more, eller hur ;)

    Guld är vackert! Jag är också guldig just nu.

    Vad vacker er gran är. Och tänk att halva december redan gått. Tiden rusar. På fredag blir det Sverige. Jippie!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    En liten morgonhälsning från södern!
    Tjusig gran! De pratar om granbrist i år så vi får nog snart ta tag i saken. Det brukar bli en inte helt matchad gran hos oss. Många favoriter som ska få plats i den. Jag tror lilleman kommer att älska att ha en gran hemma i år.
    Längtar efter julledigt nu, har kommit ur bokläsande igen och längtar tillbaka.
    Ha en toppen dag Elin!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vill också få in min gran nu! Det blir till att tjöta på mannen..

    Guld är snyggt och jag kommer in i guldperioder ibland.

    Njut av granen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vacker gran, o visst är det lite kul att förändra från det till det!
    Jag var inne på guldig för ngr år sen, nu är det silver, rött o vitt som är IN här!
    Vet inte om vi får gran iår, han som säljer granar i bergsfjord var här i tisdags, vilket mannen missade...så då spörs det hur det blir...kanske vi måste sno grannens gran i trädgården...går det an?!

    Ha det bäst, Klem Anna

    SvaraRadera
  6. Blir ju superfint!!
    =o)
    Vi skippar gran i år,för vi far på ferie. Ingen idé att den ska stå och samla damm när vi är borta.
    Och därför vill jag oxå passa på att säga Sorry för att jag inte varit inom på länge och oxå önska er en God Jul och Gott Nytt År!
    Kommer tillbaka med nya, starka tag i 2012.
    Till dess...Ha de så gott!!
    Kram från NZ

    SvaraRadera