onsdag 22 februari 2012

LUNCHTIPS





Idag blev det zucchiniplättar till lunch, det är ju så himla gott. Den som tittar noga på bilden kan se att jag ställt ut tallriken i snön, det var enda chansen att få lite dagsljus för fotografering idag!


Zucchiniplättar


grovriven zucchini
finhackad chalottenlök
finriven parmesanost
ägg
salt, peppar
örtkrydda


Jag saltar den rivna zucchinin och låter den rinna av en lång stund i durkslag, annars blir plättarna för blöta. Blanda samman alla ingredienser och stek lagom stora plättar i rikligt med smör. Jag åt med knaperstekt bacon och keso toppad med persillade (min favoritkrydda bestående av persilja och vitlök).





4 kommentarer:

  1. Smaskens!! Jag ska testa, zuccini gillar jag skarpt!

    Fint foto!

    kram

    SvaraRadera
  2. Mums! Ser jätte smarrigt ut Elin! Det ska jag prova! Här har det bakats pizzor ikväll. Gott och mysigt!
    Önskar dig en toppen kväll!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  3. Elin, tack för alla dina tips! Glad över att jag hittade dig därute!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmm...det är ju så gott med zuccini/squash biffar. =o)
    Tyclker om det med en god kycklingfilé, sallad och en liten yghurt sås av nåt slag. =o)
    Det här receptet använde jag mig av sist. Finns så många varianter.
    http://tinefiskrivnaord.wordpress.com/2010/04/08/squashbiffar/
    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera