söndag 5 februari 2012

LIVSTECKEN





Blogginspirationen har inte infunnit sig denna vecka, det har varit brist på både ord och bilder. Men ett livstecken vill jag i alla fall ge ifrån mig denna söndagkväll. Jag sitter här i soffan med en kopp te och halvslumrar med datorn i knät, är lite seg efter helgens nattjobb. Men nu blir det bokläsning i sängen en liten stund innan jag somnar. Jag läser en bok som är både vacker och fruktansvärd, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Men när jag har samlat mina tankar så småningom kanske det kommer en liten recension.


3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Härligt med ett livstecken från dig! Det är märkligt med vissa böcker som man spontant inte riktigt vet vad man ska tycka om. De väcker tudelade känslor hos en.

    Jag vill tacka för att du lät mig i tankarna tillbringa en vecka i Australien!!! Fina Sydney och flummiga Nimbin (den sistnämnda var förskräclig men låg i ett häpnandsväckande vackert landskap nära mysiga Byron Bay) som jag inte besökt på flera år. Det var verligen fart på boken! Jag tyckte dock författaren tog död på en person för mkt, den sista unga tjejen kunde han väl ha skonat. Men det är ju fiction, så jag kommer över det!!

    Hoppas du får en kommande bra vecka med såväl mer ledig tid som förhoppningsvis lite ordinspiration! Den kommer när den behagar, som vi alla vet!!

    Jag har tänkt på dig och din familj den senaste veckan när det rapporterats om dåliga väg- och väderförhållanden. Hoppas det lugnat ner sig!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, härligt med ett livstecken från dig! Ibland är det skönt att pausa från att skriva, speciellt när man har mycket omkring sig.

    Jag blev nyfiken på boken du läser...hoppas det blir en recension.

    Din kopp med te ser god ut och det låter skönt att varva ner med en bok. Hoppas du är ledig nu några dagar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jaa, vad har det blivit av oss Elin! Jag känner likadant! Ibland bara blir det torka men vi kommer igen hihihihi!!!!

    Jag säger som Lotta...hoppas det blir en recension! Behöver lite tips där också!

    Ha en riktigt fin vecka och ta det lugnt i halkan och kylan!

    Kram Anna

    SvaraRadera