tisdag 27 januari 2009

Dagens lunch



När jag är ensam hemma på dagarna väljer jag enklast tänkbara väg när det gäller matlagning. Oftast blir det något lättlagat och kallt, eventuellt värmda rester från kylskåpet. Idag blev det tonfiskröra, en favorit jag ofta återkommer till. Enkelt och väldigt gott, precis som det ska vara. Ett glas citronvatten till så var det klart!

Tonfiskröra

1 burk tonfisk i vatten
Några rejäla matskedar majonnäs
Finhackad rödlök
Salt och peppar
Oregano

Blanda allt.
Rör i eller dekorera med ett par hackade hårdkokta ägg.
Servera med valfria grönsaker.

Detta står jag mig på fram till kvällen tack vare majonnäsmängden och äggen. Kryddning och innehåll kan varieras hur mycket som helst, det gillar jag.

3 kommentarer:

  1. Såg ut som en riktigt lyxig dukning i alla fall. Och det var då en riktig rivstart för bloggen. Massa inlägg på nolltid. Imponerad...

    SvaraRadera
  2. Bäst att smida medan järnet är varmt! :)

    SvaraRadera
  3. Ser smarrigt ut!!!...ända tills jag läste majonäs. Urk! Men jag håller med föregående talare...fin dukning! Kram!

    SvaraRadera