måndag 26 januari 2009

Vinter



Kyla, mössa, snö, lovikavantar, is, skridskor, snöslunga, snökoja, kängor, snö, pulka, skidor, frost, snöskoter, raggsockar, snowracer, istappar, ishockey, långkalsonger, skidvalla, isskrapa, solgrop, snöskottning, snölykta, motorvärmare, plogbil... 

Det här är några ord jag förknippar med vintern, vissa mer angenäma än andra. Själv har jag aldrig varit särskilt förtjust i vintern. Visst är det vackert med vit gnistrande snö men i ärlighetens namn är det ju oftare grått snöslask. Eftersom jag varken är någon vintersportare eller isvaksbadare så fokuserar jag istället på andra saker än dom som nämndes ovan.

Huset fullt av tända ljus, stor kopp té, skön soffa, ullig pläd, inredningsmagasin, mjuk kudde, stämningsfull musik och vacker tulpanbukett. Det är mitt magiska recept för att överleva den mörka årstiden. Och skulle du fråga min familj tvekar dom nog inte att intyga att det är just precis så jag tillbringar större delen av vintern!




2 kommentarer:

  1. JAAAAAA äntligen Elin! Har faktiskt tänk föreslå att du ska börja blogga! Nu kommer jag ligga som en igel här bara så du vet =)
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Hihi det låter bra det! Det är dom trogna besökarna jag förlitar mej på!

    SvaraRadera