onsdag 28 januari 2009

Efterlängtat köp




Jag har i flera år varit sugen på att köpa en vit och blå mönstrad kopp till mitt té eller min latte. Idag slog jag till på en sådan när jag var till mysiga butiken Madame Nyberg. Jag hittade en jättefin kopp, The Hunter från Myott, som var lagom stor och i bra skick. Från och med nu kommer den att vara min min trogna följeslagare här hemma. 

Madame Nyberg är en fin butik som ligger vägg i vägg med 50-talsfiket Nybo Café i den gamla handelsboden vid Nybokorset i Valbo. Här finns både gammalt och nytt och mycket går i den idag så populära franska lantliga stilen. Även om jag själv inte är så "fransk" i min inredning så tycker jag mycket om att gå runt här och titta, och en hel del saker har fått följa med mig hem under året som gått. Man blir alltid trevligt bemött och servicen är personlig. Känslan för detaljer gör att det blir extra mysigt att handla där, titta bara på påsen jag fick hem mina inköp i! I den skymtar även några ark med noter som jag ska rama in och sätta upp på väggen. 

Om ni inte har besökt Madame Nyberg tidigare vill jag varmt rekommendera er som har möjlighet att åka dit!

2 kommentarer:

  1. Men tack för dom fina orden.
    Det värmer.
    Va kul med thekoppen.
    Blev lite sugen på att åka hem nu och sätta på mig raggsockorna och sätta mig i favorit fotöljen och dricka the och sticka.
    Kram-Kram
    Anna-Lena
    Madame Nyberg

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, jättefin kopp! Den matchar mitt lilla kakfat perfekt, hih hii. Jag tycker mycket om den stilen på porslin; charmigt och stilfullt!
    Ha det bra!
    Kram!
    //Sonja Jansson

    SvaraRadera